Saharaeend

Twee jonge Nederlanders Ruud van Soelen en Sandra Hol zijn met hun Deux Cheveaux van Nederland naar Ghana gereden. In Ghana hebben zij al enkele jaren een project waarbij zij op scholen de leerlingen helpen om te gaan met PC’s. Met hun project Voix d’Afrique willen zij onderweg locale mensen en projecten een podium geven. Deze onbekende hulporganisaties verdienen aandacht vanwege de belangrijke rol die die zij lokaal hebben. Waar in het Westen een internetsite snel is gemaakt, zijn de mogelijkheden in Afrika een stuk beperkter. Goede verbindingen, financiele middelen en kennis van het maken van websites zijn de struikelblokken.

Op reis met hun Saharaeend gaan zij op zoek naar mensen die een project hebben opgezet. Zij gaan hen assisteren geheel kosteloos hun visie op internet te plaatsen. Op deze manier wordt hun stem, voix d’Afrique, gehoord via de website. De Stichting Minimax is opgetreden als een van hun sponsoren.